tisdag 2 september 2014


Födelsedagskort i vintage/blandad stil.

Idag har jag gjort ett kort i vintagestil med inslag av lite av varje. Ren vintage blir det sällan i mina händer. :)


På en blek persikofärgad cardstock har jag satt vitt papper som jag sprayat med hemgjord mist, en liten udd Inka Gold blandat med vatten i en sprayflaska.


Sedan har jag använt papper ur Maja Designs Vintage Spring Basics. Har kört med en die från Joy Crafts på vänster sida, rivit de andra sidorna och distressat runtom om med Vintage Photo.
Rullarna har jag rullat från ett enkelt presentpapper, bundit ihop med Scrappers Spools (typ tandtråd) och fäst med flytande lim.
Runt grattisstämpeln har jag embossat med guld för lite struktur. Rosetten ovanför stämpeln är en liten die från BossKut.

Resten är lite blommor och dekorationer jag hittar i mina gömmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar